شكرا يا دبابة وصلتيني للملكوت

للشاعر محمد فتحى فى الذكرى السابعة لشهداء ماسبيرو

شكرا يا دبابة وصلتيني للملكوت
أزيك يا دبابة و عاملة أيه ... يا تري فاكراني ولا نسياني
أنا اللي أنتي دوستي عليه ...كنت تحتيكي و دهساني
أفتكرتيني ولا لسة ... ولا ذاكرتك زيرو
ولا أحكيلك القصة...بتاعت شهيد ماسبيرو
أنا نزلت بكل سلمية... أطلب بحقي و أنادي
وطني 100 المية... أنا مش من الأعادي
فجأة لقيتني بنداس ... مرمي تحتيكي مفرود
عملت أيه يا ناس ... ده حقي المفروض
فعلا حقي مجاش ... رغم علو صوتي
أنا اللي في السما عاش... يا دبابة عدي تاني و فوتي
يا دبابة أشكرك أزاي ... أنك وصلتيني للسما
اللي سايقك بكرة جاي ... أسمه في الكره و العما
يا دبابة حددتي مصيري ... كتبتيلي أجمل نهاية
أدهسي كام واحد غيري... يجي السما معايا
شكرا يا دبابة شكرا يا دبابة... وصلتيني للملكووووووت
أسمي أنكتب كتابة... أني مش في حكم الموت

CONVERSATION

0 comments:

إرسال تعليق